Thursday, December 13, 2007

Daftar Google Adsense Disini!!!

Kali ini saya nak kongsi sikit cara nak daftar akaun Google Adsense Pada sesiapa yang belum tahu apa itu google adsense, " Google Adsense adalah program pay per clik program. yang mana kita akan dibayar setiap kali orang clik pada iklan google yang kita masukkan di laman web/blog kita.

Langkah pertama sekali kita perlu lakukan adalah memohon akaun Google adsense dari pada google. langkah ini mudah tetapi ada yang gagal dengan permohonanya, ada yang putus asa. sebelum kita memohon akaun google, pastikan web/blog kita adalah dalam BI. selalunya google tak menerima web/blog dalam bahasa malaysia. tetapi kalau permohonan kita dah diteriman, baru boleh kita guna BM atau BM/BI. Katogeri iklan yang akan keluar pada blog kita adalah bergantung pada isi web/blog kita contoh, kalau blog kita tentang sport, iklan yang akan keluar pun tentang spot. cara memohon akaun google;

1. Link nak apply Google Adsense:
Sign up for AdSense.

2. Pada menu website infomation;masukan url blog anda dengan tepat ( contoh: kahkahkah.yynr.net )website language: pilih english.

3. pada menu contact infimation;accound type: pilih individualcountry: pilih negara Malaysia atau Negara Anda.

4. payee name ;tulis nama lengkap anda (tak payah masukkan nama ayah anda)contoh: MOHD NOOR AZMANdan Alamat Lengkap anda.p/s: saya cadangkan isi borang guna huruf besar.

5. bahagian policies, tik pada bahagian yang berkenaan tanda anda setuju dengan policies google.p/s: tik semua

6. dalam ruanggan login infomation;masukan email yang akan digunakan semasa nak login ke akaun google apabila google sudah menerima permohonan anda.

7. apabila semua selesai klik submit. Kalau anda mengunankan blogger, atau free blog, masa diambil untuk akaun ada di semak oleh google adalah dalam 2 atau 3 hari.

Untuk website sendiri dalam masa 1 hari. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Link nak apply Google Adsense:
Sign up for AdSense.

No comments: